Transforming practices of co-creating values in a contemporary art exhibition

#ContemporaryArt #SocialPracticeTheory #Art-relatedPractices #ContextualizedValues-in-use #TheTransformationOfPractice #AudienceEnrichment

Badaliśmy, jak wystawa sztuki współczesnej inspiruje transformację społecznych praktyk pokazywania i oglądania takich wystaw.

Autorzy: Ryszard Kłeczek, Monika Hajdas

Tytuł artykułu: Transforming practices of co-creating values in a contemporary art exhibition

Artykuł opublikowany w: Qualitative Market Research

Cytuj jako:

Kłeczek, R., & Hajdas, M. (2024). Transforming practices of co-creating values in a contemporary art exhibition. Qualitative Market Research, 1–26. https://doi.org/10.1108/QMR-05-2022-0084

Co badaliśmy:

Badaliśmy, jak wystawa sztuki współczesnej inspiruje transformację społecznych praktyk pokazywania i oglądania takich wystaw. Badaliśmy to tak, żeby opublikować w journalu w dyscyplinie Zarządzania. Opublikowaliśmy w Qualitative Market Research. Problemem naszego badania była transformacja praktyk społecznych. Wystawa sztuki była dziedziną, w której identyfikowaliśmy ww transformację.

W jaki sposób?

Dane z wywiadów z 19 naszymi studentami I roku, który odwiedzili wystawę 1/1/1/1/1” Mirosław Bałka (artysta) i Anda Rottenberg (kurator) w galerii OP ENHEIM na pl Solnym, a potem poszukiwali wyjaśnień przedstawionych tam obiektów, kodowaliśmy i interpretowaliśmy według Teorii Praktyk Społecznych. W wyniku naszej interpretacji, zidentyfikowaliśmy transformację praktyki pokazywania i oglądania wystawy sztuki współczesnej i sformułowaliśmy implikacje praktyczne dla organizatorów takich wystaw.

Wnioski z pracy badawczej:

Badania jakościowe z wykorzystaniem Teorii Praktyk Społecznych dają możliwość dość szybkiego przeprowadzenia badań i napisania artykułów w journalach z Impact Factorem w dziedzinie Zarządzania. To już nasz trzeci opublikowany artykuł zawierający badanie jakościowe z użyciem TPS w ostatnich trzech latach. Transformacje praktyk społecznych można badać w dowolnej dziedzinie.

Dlaczego to badanie jest ważne?

W badaniach zastosowaliśmy trzy przełomowe rozwiązania w metodyce badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. 1. Badanie dotyczy transformacji (transformative research), a nie zależności przyczynowo-skutkowych. 2. Teoria będąca wynikiem badania powstała w badaniu interpretacyjnym jednego przypadku (theorizing from a single case). 3. Wyniki badania obejmują wartości. Wartości nie są zakładane przed badaniem (value-laden research).

Kontrast

Zwiększ rozmiar tekstu

Zwiększ odstęp liter

Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków

Powiększ kursor

Podświetlanie linków

Zatrzymywanie animacji

Resetuj ustawienia