Zachęcamy do zapoznania się z publikacją wpisującą się we współpracę Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu z Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu.
Poznaj nowe i fascynujące zagadnienie transformacji społecznych praktyk w kontekście prezentowania i odbioru sztuki współczesnej.
Badacze Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu skoncentrowali się na wystawie sztuki „1/1/1/1/1” Mirosława Bałki i Andi Rottenberg w galerii OP ENHEIM, jako obszarze identyfikacji i analizy tych przemian.
W publikacji „Transforming practices of co-creating values in a contemporary art exhibition” autorstwa dr hab. Ryszarda Kłeczka i dr hab. Moniki Hajdas można znaleźć nie tylko implikacje praktyczne dla organizatorów wystaw artystycznych, ale także przykład innowacyjnego podejścia do badań jakościowych – zastosowanie koncepcji value-laden research oraz skoncentrowanie się na transformacji (transformative research) w miejsce badania zależności przyczynowo-skutkowych.
Ta nietuzinkowa publikacja stawia sztukę jako komentarz do zmian społecznych, inspirując do dalszych refleksji nad rolą sztuki we współczesnym społeczeństwie.
